Наказ Мон від
21.08. 2013 № 1222,в звязку з переходом до нового
держстандартуІсторія
При оцінюванні
навчальних досягнень з історії за основу береться:
– поступове зростання рівня вимог до учнів
від класу до класу відповідно до рівня набуття учнями ключових та предметних
компетентностей;
– рівень оволодіння основними питаннями
змісту та переліком вмінь і навичок, що їх учні мають набути під час вивчення
курсів історії України та всесвітньої історії відповідно з врахуванням вікових
особливостей пізнавального процесу школярів.
Рівні навчальних
досягнень
Бали
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
1
Учень
(учениця) може повторити тему уроку,
назвати однедва поняття, які вивчалися протягом теми, однудві події,
персоналії чи історикогеографічні об’єкти, що вивчалися протягом теми.
Початковий
2
Учень (учениця)
називає декілька подій, дат, історичних постатей або історикогеографічних
об’єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так ні»; має
загальне уявлення про лічбу часу в історії
3
Учень (учениця)
двоматрьома простими реченнями може розповісти про історичну подію чи постать;
впізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття – з тисячоліттям
; може пояснити легенду історичної карти
Середній
4
Учень (учениця)
репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, з
використанням понять та термінів, що подані у тексті підручника, називаючи
однудві основні дати; розпізнає на історичній карті різноманітні
історикогеографічні об’єкти та використовує карту для локалізації історичного змісту підручника за
допомогою вчителя
5
Учень (учениця)
з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначає окремі
ознаки історичних понять, називає дати подій, що вивчаються; показує на карті
історикогеографічний об’єкт з використанням легенди карти; розпізнає
різноманітні історичні джерела за їх видами ( речові, візуальні, етнографічні,
текстові тощо)
6
Учень (учениця)
самостійно відтворює фактичний матеріал теми, розповідає про історичну постать
на основі матеріалів підручника, встановлює хронологічну послідовність
трьохчотирьох подій; користується джерелами історичної інформації і за
допомогою вчителя використовує для пояснення основного змісту теми
Достатній
7
Учень (учениця) послідовно і логічно відтворює навчальний
матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події
(причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ та процесів; самостійно «читає» історичні карти з
допомогою їх легенди; самостійно працює зматеріалами підручника, встановлює
відповідність подій та явищ
8
Учень
(учениця) володіє навчальним матеріалом
і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять
та користується ними, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні
історичні явища, визначає причиннонаслідкові зв’язки між ними, встановлює
синхронність подій у межах періоду з
курсу історії України та всесвітньої історії; використовує історичну карту як
джерело знань
9
Учень
(учениця) оперує навчальним матеріалом,
узагальнює окремі факти і формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх
конкретними фактами; розпізнає історичний факт та його інтерпретацію; дає
порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причиннонаслідкові
зв’язки; синхронізує події у межах курсу, аналізує зміст історичної карти
Високий
10
Учень (учениця)
використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє
розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на
запропоновані історичні джерела; порівнює і систематизує дані історичних джерел, включаючи історичні карти;
синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії в межах вивченого історичного періоду
11
Учень (учениця)
володіє глибокими знаннями, може аргументовано висловлювати власні
судження в усній та письмовій формі,
співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації
історії; аналізує історичні джерела в їх багатоаспектному та багато
перспективному вимірі.
12
Учень (учениця)
системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні
явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему і визначити
шляхи її розв’язання; самостійно добирає інформацію про минуле, аналізує та
узагальнює її, пов’язує конкретну тему з широким історичним контекстом,
використовує міжпредметні зв’язки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий